Raport ze zwiększania oglądalności
Nadszedł czas, aby podsumować moje poczynania na zwiększaniu ruchu na stronie. Dopiero teraz zdecydowałem się zrobić pierwsze zestawienie, gdyż akcja się zaczęło w połowie stycznia. Jako punkt odniesienia będę podawał miesięczną ilość odwiedzin, czas na stronie i bounce rate. Na sam koniec powiem co udało mnie się zrobić. Przyjmijmy zasadę, że jeżeli nie będę pisał nic o danym serwisie, to znaczy tyle, że nic nie robiłem w kierunku zwiększenia oglądalności.
Styczeń 2009:
- autentyki - 79k, 6:26, 52,47%,
- atlas wifi - 5,9k, 1:53, 53,4%,
- blog - 5,1k, 1:46, 70,30%.
- dowcipy: 8,8k, 5:21, 57,32%,
- lukas podolski: 1,8k, 1:17, 53,27%,
- herbaty: 0,6k, 1:24, 55,66%,
- ilans.pl: 0,9k, 1:54, 68,34%,
- nargody darwina: 12,2k, 6:43, 30,89%
Luty 2009:
- autentyki - 70k, 5:55, 52%,
- atlas wifi - 9,8k, 2:10, 40,71%,
- blog - 5,0k, 2:02, 71,83%.
- dowcipy: 7,9k, 5:17, 57,04%,
- lukas podolski: 1,4k, 1:15, 57,91%
- herbaty: 0,8k, 1:33, 58,57%,
- ilans: 0,6k, 1:28, 68,74%
- nargody darwina: 10,9k, 6:07, 31,14%
Wyjaśnienia
Jak się można było spodziewać, w lutym zawsze są spadki - przez mniejszą ilość dni.
Autentyki zaliczyły dość duży spadek z jednego powodu. W kanale RSS pojawiają się teraz całe teksty, a nie jak było do tej pory pierwsze XXX znaków. Jak wspomniał Darek w jednym z wpisów - surowiej oceniam śmieszność tekstów. Efekty powoli są. Więcej plusów niż minusów dostają teksty.
Atlas Wifi z kolei poszedł w górę, tylko dlatego, że zmieniłem całkowicie wygląd oraz poszło informacja w świat o tym fakcie. Pisały o moim serwisie różnego blogi i serwisy komórkowe. Stąd wzrost. Na wczorajszym NetDay #2 opowiedziałem o nim i było bardzo duże zainteresowania, a nawet pytania. Nie spodziewałem się takiej reakcji.
Blog, nieznaczny spadek. Na różnych forach informowałem o mojej akcji. W statystyka widać lekkie zwiększenie się ruchu z RSS. Ponadto mam reklamę u Krzyśka Lisa wraz ze specjalnym wpisem o mojej akcji. Reklama okazała się w miarę skuteczna, co widać na lekkich wzroście spędzania czasu na blogu.
Blog o herbatach zaliczył wzrost, tylko dlatego, że wrzuciłem info o fajnej kolekcji naczynek do picia yerby na wykop i wyczaj.to. Ponadto zmieniła się grafika, którą dałem co oceny - więc to też miało znaczenie. Umieściłem też formularz na newsletter. Do tej pory nikt się nie zapisał.
Apple'owy blog zaliczył spadek, bo w styczniu dałem info na wykop o jednym wpisie.
Nagrody darwina róznież zaliczyły spadek, bo skończyła się kampania w serwisie kretyn.com. Skuteczność była lepsza niż się spodziewałem (konwersja 1,8%).
Komentarze 3
"...w lutym zawsze są spadki - przez mniejszą ilość dni." Czy 2 dni robi aż taką różnicę? No nie wiem, ciężko to będzie również stwierdzić po marcu. Mimo, że dłuższy to może nie być wcale czynnikiem ewentualnego wzrostu, ale przyjde i poczytam z chęcią jakie będą wyniki. Pozdrawiam
3 dni - styczeń 31 luty 28. Różnice nie są duże więc można to w ten sposób wyjaśnić.
W przypadku niektórych serwisów znaczenie mogą mieć również ferie.